Minden elképzelést felülmúlt a Spotify mind az új felhasználók, mind a bevételek tekintetében. A zenei streaming szolgáltató ugyanis a harmadik negyedévi bevételeit az új prémium előfizetők 19 százalékos emelkedése lendítette fel.
Az elemzők korábban 171,7 millió új, fizetős hallgatót prognosztizáltak, ezt sikerült végül 172 millió feletti új regisztrációval meghaladni. Az összes havi aktív felhasználó száma így már 381 millióra rúgott, a szolgáltató főleg az európai és az észak-amerikai piacon népszerű - írja a Reuters.
A Spotify egyébként az előfizetések mellett a nem fizető tagok számára megjelenő hirdetésekből szerez bevételt. Utóbbi egyébként a világjárvány idején 376 millió dolláros bevételt termelt a vállalatnak.
A zeneszolgáltató egyébként nagy összeget fektetett be a podcast-üzletágába, hogy versenyre keljen az Apple-vel, ezért áprilisban fizetős platformot indított az Egyesült Államokban a podcast-szolgáltatók számára. Jelenleg 3,2 millió adásuk van a platformon, ami a második negyedévi 2,9 millióhoz képest szintén nagy ugrást jelent.
A Spotify teljes bevétele egyébként 27 százalékkal - 2,5 milliárd euróra nőtt - ami szintén túlszárnyalta az elemzők által prognosztizált 2,45 milliárd eurós álomhatárt. A vállalat negyedik negyedévben 2,7 milliárd eurós bevételt és 181 millió új prémium előfizetőt vár.