Az Alphabet a második negyedévben 21,5 milliárd dollár, az előző évinél 21 százalékkal magasabb bevétel után 4,88 milliárd dollár nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 3,93 milliárd dollárral.
Egyszeri tételek nélkül az Alphabet 8,42 dollár egy részvényre jutó nyereséget ért el. A Thomson Reuters üzleti hírszolgáltató elemzők körében végzett felmérése szerint a piac 8,04 dollár egy részvényre jutó nyereséget árazott be várakozásaiba. Az Alphabet részvénye hat és fél százalékkal emelkedett a tőzsdén kívüli forgalomban a pénteki piaci nyitást megelőzően.
A Google hirdetési bevétele 19,5 százalékkal 19,14 milliárd dollárra emelkedett. Ezen belül a "fizetett klikkelések" bevétele - amikor a hirdető a hirdetésre klikkelő felhasználók száma alapján fizet a portálnak - 33 százalékkal nőtt. A bevétel-növekedés csillapította az elemzői aggályokat a mobil hirdetési megoldások jövedelemtermelő képességével szemben.
A Google bevétele hagyományosan jórészt a személyi számítógépekkel kezdeményezett internetes keresési forgalomra támaszkodik. Android mobil operációs rendszerének köszönhetően a Google erősen érdekelt a mobil internetes forgalomban is. Mobil készülékeken viszont a hirdetők kevesebbet fizetnek a klikkelések után, mint személyi számítógépeken.
A Google legnagyobb ellenfele a mobil hirdetési piacon a Facebook hirdetési bevételének 63 százalékos növekedéséről számolt be szerdán, ami rekordmagasságba emelte részvényének az árfolyamát.