A távközlési berendezésgyártó és megoldásszállító kínai Huawei Technologies 2012-ben globálisan nettó 33 százalékos profitnövekedést és 35 milliárd dolláros bevételt ért el, amely nyolc százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Huawei Technologies Corporation a világ 50 vezető szolgáltatójából 45-öt tudhat ügyfelei között, a 150 országban 140 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat 2011-ben 32,4 milliárd dollár bevételt ért el, melynek 10 százalékát fordította kutatás-fejlesztési beruházásokra.
Cathy Meng, a vállalat pénzügyi igazgatója Pekingben tette közzé - a Magyarországon termeléssel és értékesítéssel is jelen lévő multinacionális cég - a világgazdasági recesszió ellenére kecsegtető előzetes számait. A végleges, auditált mérleget 2013. áprilisában a KPMG könyvizsgáló cég hozza majd nyilvánosságra. Cathy Meng a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a nyereség impozáns lett, amely a kutatás-fejlesztésnek - tavaly a bevétel 13 százalékát fordította erre a cég -, a költséghatékonyságnak és az ügyfélközpontúságnak köszönhető.
A Huawei három fő tevékenységi csoportja közül - amelyek a távközlési szolgáltatókra, a végfelhasználói termékekre és a kis- és középvállalatokra, közintézményekre szakosodtak - a távközlési szolgáltatóknak értékesítő részleg hozta a forgalom hetven százalékát, s a bevétel 66 százaléka pedig külföldön - Kínán kívül - keletkezett.
A Huawei a mobilkommunikáció és a távközlés további fejlődése és konvergenciája miatt idén szintén kiegyensúlyozott, globálisan 10-12 százalékos növekedésre számít.
A Huawei Magyarországon budapesti központtal 2005-től működik, Pécsett és Komáromban pedig egész Európát ellátó összeszerelő központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon és Üllőn szintén európai hatáskörű, logisztikai központot üzemeltet (Huawei Europe Logistic Center).