A szeptemberi és az októberi plusz után novemberben tovább nőtt az Európában forgalomba helyezett új autók száma az egy évvel korábbihoz képest: 938 ezer kocsira került rendszám, ami 1,2 százalékos pluszt jelent - jelentette az európai autógyártók szövetsége, az ACEA. Ezzel együtt az idei 2003 óta a harmadik leggyengébb november volt, továbbá a 11 havi 10,95 milliós darabszám is alulmúlja 2,7 százalékkal 2012 azonos időszakát.
Novemberben a növekedést a nagyobb piacok között a brit és a spanyol bővülése fűtötte - itt a 11 havi adatok is többletet mutatnak -, szemben a németországi (jan.-nov.: 2,88 millió, -4,9%), franciaországi (1,62 millió, -7,1%) és olaszországi (1,21 millió, -7,7%) eladások csökkenésével.
Az európai összevetésben marginális méretű magyar autópiac az ACEA statisztikái szerint is jobban teljesít a tavalyinál: január-novemberben 51,1 ezer új autót helyeztek forgalomba, az egy évvel korábbinál 6,5 százalékkal többet. (A képhez hozzá tartozik, hogy ez kb. 70 százalékban a céges és flottavásárlókról szól, a magánszemélyek kereslete a használtimportot fűti, ami már le is hagyta az újautópiacot.) Szlovákiában 7,6 százalékkal csökkent a mennyiség, ám így is több új kocsira volt igény, mint idehaza: északi szomszédunknál 59,3 ezerre került rendszám. Még nagyobb a különbség, ha Csehországot nézzük, ott 6,8 százalékkal 150,2 ezerre csökkent az eladott darabszám, míg a lengyelországi eladások 4,7 százalékkal 263,5 ezerre nőttek. Romániában 52,1 ezer autó kelt el, ami 15 százalékot meghaladó csökkenést takar.
Az autógyártók között a VW, a PSA, a GM, a Ford és a Fiat is csökkenést szenvedett el, a Renault számait pedig csak a Dacia-eladások 21 százalékos megugrása tudta pozitívba fordítani. Ami a Magyarországon jelen lévő gyártókat illeti, a VW-csoportba tartozó Audi jauár-novemberben 2,5, a Suzuki 4,5 százalékos csökkenést, a Mercedes 5,9 százalékos növekedést mutatott fel.