Nem várt profitemelkedésről adott számot a Daimler AG: az EBIT eredmény az első negyedévben majdnem öt százalékkal, 2,13 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők mindössze 1,94 milliárdot vártak. A nettó nyereség ötödével, 1,42 milliárd euróra ugrott. Az árbevétel több mint kilenc százalékkal, 27 milliárd euróra nőtt. A prémium autókat gyártó Mercedes-Benz divízió története legjobb január-márciusi periódusát zárta.
A sikert kulcsa a cégvezetés szerint az volt, hogy a megugró jármű-értékesítésnek köszönhető pluszbevétel bőven ellensúlyozta az új modellek bevezetésének, illetve a kecskeméti gyár beindításának költségét. A Mercedes 12 százalékkal, 314 ezerre növelte a személy- és a kisteherautók eladását, nagy teherautókból pedig 107 ezret adtak át a vevőknek, ami 20 százalékkal több a tavalyinál.
A fanyalgóknak kevés
A profit kissé jobb lett a vártnál, de ezzel is csak többé-kevésbé megfelel az elvárhatónak - fanyalgott Albrecht Denninghoff, a frankfurti Sylvia Qanadt Research piackutató cég elemzője. Ezek a számok nem utalnak arra a nagy fordulatra, amelynek bekövetkezése meggyőzhetné azokat, akik kételkednek a Daimler terveinek realitásában.
A Mercedes-Benz 2013-ra 10 százalékra akarja emelni üzemi eredményrátáját a 2011-es kilencről. Az idei év első három hónapjában azonban 8,4 százalékra süllyedt ez a mutató a 2011. január-márciusi 9,3 százalékról. Dieter Zersche, a Daimler vezérigazgatója - egyben a Mercedes-divízió feje - azzal védekezik, hogy 2012 az átmenet éve a jövő évi célok eléréséhez. A cég 1,6 millióra akarja növelni éves járműértékesítését és vissza akarja szerezni a világ második legnagyobb luxusautó-gyártójának járó címet az Auditól.