A magyar székhelyű webáruházak 35 százalékának voltak külföldről érkező megrendelései 2015-ben. A növekedés okai között az euró/forint árfolyamot említhetjük, de a határon túli magyarok is célcsoportot jelentenek.
A magyar webshopoknak a környező országok jelenti a fókuszt, a magyarországi központtal működő webáruházak 28 százaléka gondolkodik nemzetközi terjeszkedésben - írja a lap.
Nagy nemzetközi cégek pedig magyar webshopot nyithatnak. A nemzetközi szinten is meghatározó, Magyarországon az eMag-ot is működtető Allegro-csoport felvásárlása a következő hónapok legfontosabb fejleménye lehet. Erre két nagy esélyest látni: az E-bay és az Ali Express lehet a befutó, ez pedig azt jelenti, hogy a következő években ezek az óriásszereplők is megjelenhetnek Magyarországon.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk