Nicoley Baublies azt egyelőre nem közölte, hogy pontosan hány repülőtéren lesz munkabeszüntetés, és azt sem, hogy hány órakor kezdődik a sztrájk, de azt jelezte: a kezdés előtt hat órával szólni fognak.
Szerdán ugyancsak Nicoley Baublies az ARD közszolgálati televízió reggeli műsorában még azt mondta, hogy egyes repülőtereken már csütörtöktől több órára felfüggesztik majd a munkát, azt azonban csak röviddel az akciók megkezdése előtt közlik, hogy hol és mikor sztrájkolnak.
A Lufthansánál 19 ezer utaskísérő dolgozik, becslések szerint kétharmaduk a sztrájkot meghirdető szakszervezet tagja. Az UFO 5 százalékos béremelést és egyhavi bérnek megfelelő nyereségrészesedést követel, valamint garanciát arra, hogy a Lufthansa nem szervezi ki az utaskísérői feladatokat és nem alkalmaz kölcsönzött munkaerőt. Mindkét megoldás csökkenti a szakszervezet befolyását, és mérsékli a munkaadó költségeit is. A bértárgyalások kedden futottak zátonyra.
A Lufthansa a versenytársaknál átlagosan 22 százalékkal magasabb személyi költségcsökkentésére törekszik. Egyebek között mérsékelni kívánja a túlóradíjat és a magasabb fizetési osztályokba tartozó utaskísérők bérét, s csökkenteni kívánja a kezdő fizetést, az új belépők bérét.
Jelenleg 12 hetes kiképzés után 1533 euró a kezdő fizetés, amihez 16 százalék műszakpótlék járul. Az utaskísérő pályafutása során elérheti a 4000 eurós fizetést, azok pedig, akik az utasok biztonságáért felelősek, havi 7000 eurót is megkereshetnek a legnagyobb német légitársaságnál.
Mint a legtöbb európai légitársaság, a magas üzemanyagárak, valamint az ázsiai és a fapados társaságok versenye miatt a Lufthansa is veszteséges, a második negyedévben 20 millió euró működési veszteséget könyvelt el.