Az elektromos robogót gyártó vállalat három év alatt 150 millió dollárt gyűjtött össze különösebb hírverés nélkül, hogy kifejlessze az okostelefonnal összehangolt robogót és - ami az igazi újítás - az azokat kiszolgáló, utcai akkumulátorcsere-pontokból álló hálózatot. Az okosrobogót júniusban kezdték el árusítani Tajvanon 4100 dolláros áron, de a Gogoro külföldi terjeszkedésre is készül.
A tajvani kormány a saját fejlesztésű, innovatív terméket előállító sikeres hazai cégek támogatásával azt igyekszik elérni, hogy csökkentse az exportvezérelt ország gazdaságának függőségét világszínvonalú technológiai feldolgozóiparától.
Az ebben a szektorban működő cégek, köztük a mobiltelefonokat gyártó HTC tajvani vállalat, a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója, a Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSM) vagy éppen az IPhone okostelefonok gyártója, a Hon Hai Precision Industry, amúgy nagy előnyt adnak Tajvannak sok más, a startup cégeket bátorító országokkal szemben, termékeny talajt biztosítanak a nagy növekedési potenciával bíró, innovatív vállalkozásnak. Számos vállalkozó nagy cégeknél dolgozott, mielőtt elindította saját üzletét. Például a Gogorót 2011-ben alapító Horace Luke és Matt Taylor a HTC korábbi vezetői voltak, és az induláshoz szükséges 50 millió dollár egy részét Cher Wang, a HTC társalapítója, jelenlegi vezérigazgatója biztosította.
Tajvan teljes ipari termelésének egyharmadát teszi ki a technológiai termékeket előállító feldolgozóipar, de a kormány tervezési ügynöksége, a Nemzeti Fejlesztési Tanács (NDC) két évvel ezelőtt elismerte, hogy a növekedés ebben a szektorban egyenletessé vált, nincs kiugró javulási potenciál benne, mivel a tajvani cégek teret veszítenek az olcsóbb kínai vetélytársakkal szemben.
Júniusban már az ötödik egymást követő hónapban és az utóbbi több mint két évben a legnagyobb mértékben zsugorodott a tajvani export, mivel jelentősen csökkentek a technológiai termékek eladásai, illetve mérséklődött a kereslet az egyik főbb kereskedelmi partner, Kína részéről.
Az NDC egy évvel ezelőtt elindított egy projektet, amelynek az a célja, hogy amerikai mintára létrehozza a helyi Szilícium-völgyet. A Headstart néven elindított terv alapján egyszerűsítik a startup vállalatok bejegyzését, összehangolják a projektekbe fektetett forrásokat és technológiai inkubátorokat hoznak létre, hogy ezáltal is megpróbálják stabilizálni a kereskedelmet és még nagyobb mértékben vigyék be a gazdaságba az "intenzív kreativitást". A projekt egy év alatt 438 millió dollár tőkét vonzott. Jack Ma, az Alibaba nevű online kereskedelemmel foglalkozó kínai óriáscég alapítója a márciusban tett tajvani látogatásán hasonló nagyságrendű összeg befektetését ígérte.