A váltásra a hivatalos indoklás szerint azért volt szükség, mert a 43 éves Seidel és a Lidl anyavállalatának, a Schwarz Csoportnak a vezetője, Klaus Gehrig üzletstratégiai megközelítése eltért egymástól. Nem hivatalosan azonban arról is szólt a vezércsere, hogy a Lidl az amerikai piacon is megjelenik, Gehrig pedig a piacra lépés előtt meg akarta erősíteni a cég vezetését - írja a Portfolio a Handelsblatt értesüléseire hivatkozva.
A konfliktus kiéleződéséhez az is hozzájárult, hogy Seidel nem klasszikus kereskedői pályát futott be, hanem a Porsche Consultingnál volt tanácsadó, a nagyszabású átalakítási terveit pedig nem fogadták jól a kiskereskedelmi cégnél. A korábbi Lidl-vezér az online kereskedelemben is agresszíven terjeszkedett volna, irányítása alatt kidolgoztak egy koncepciót, amely az online rendelést kombinálta volna azzal, hogy az árukat az üzletekben összekészítve lehet átvenni, a rendszer elindítása azonban a vezetők közötti viták miatt többször csúszott.
Seidel irányítása alatt évről évre nőtt a Lidl bevétele, és a visszajelzések alapján a fogyasztók elégedettsége is nőtt, ráadásul az üzletek modernizációja is gőzerővel haladt, amivel nagy nyomás alatt tartotta a Lidl az Aldit is.
A Schwarz Csoportot ezentúl egy 5 fős grémium vezeti, amelynek tagja lesz a Schwarz Csoport mostani vezetője Gehrig, a Lidl új vezére Hojer, a cégcsoporthoz tartozó Kaufland vezetője Patrick Kaudewitz, valamint a Schwarz Csoport pénzügyi és it-vezetője.
A Schwarz Csoport az elmúlt években dinamikusan növekedett, idén először a 90 milliárd eurót is meghaladhatja a vállalatcsoport árbevétele. A Lidl egyébként a világ legnagyobb diszkontlánca, 27 országban 11 250 üzletet működtet, 215 ezer alkalmazottat foglalkoztat, tavaly 64,6 milliárd euró árbevételt ért el.