A francia Auchan hálózat, amely a hipermarketjeiről ismert, a következő években Lengyelországban 300 franchise üzletet akar nyitni, főleg a lakótelepeken - írta Business Insider Polska. Ez nem az első kereskedelmi hálózat, amely így dönt: nemrég hasonló programot hirdetett meg a portugál tulajdonú Biedronka kereskedelmi hálózat is, a francia Carrefournak pedig 600 kisboltja üzemel.
Az óriásláncok azért döntöttek az újítás mellett, mert a hipermarketekben vásárló lengyelek száma jócskán lecsökkent, miközben a kényelmesen elérhető üzletek és a diszkontboltok előretörtek. Valaha a piacot a hiper- és a szupermarketek uralták. Ma a vevők inkább a diszkontáruházakat választják, de a lakótelepi kisboltok, amelyek a nagy hálózatokhoz tartoznak, és franchise-alapon működnek, szintén nem panaszkodhatnak.
Az előnyök ismertek: a hálózatok biztosítják számukra a helyiséget, a marketinget és az áruválasztékot. A lengyelek szeretik ezeket a kényelmesen elérhető üzleteket, hiszen közel vannak a lakásukhoz, miközben a kínálatuk hasonló ahhoz, amit a nagyáruházakban megszokhattak. Az árak magasabbak, mint a hipermarketekben vagy a diszkontokban, de mindig lehet kedvezményre számítani.
A legtöbb franchise-szerűen működő lakótelepi bolt egyébként a helyi játékáruházlánc, a Zabka (magyarul: békuci) tulajdonában van Lengyelországban, 5800 ilyen üzletet nyitottak meg eddig.