Az Egyesült Államokban már évek óta több cég is fejleszt olyan drónokat és hozzájuk kapcsolódó rendszereket, amelyek alkalmasak kisebb-nagyobb áruk célba juttatására. Ez korántsem egyszerű feladat, a hatótávolságon kívül a teherbírásnak is elég nagynak kell lennie a rentábilis üzemeltetéshez.
A koronavírus-járvány alatt viszont ugrásszerűen megnőtt az igény a kiszállításokra és az érintkezésmentes vásárlásra világszerte. Európában a Tesco most elsőként jelentette be, hogy drónokkal fog kiszállítani bizonyos rendeléseket partnere, a Manna segítségével. A kísérlet Írországban kezdődik, a cég ugyanis itt már rendelkezik üzemelési engedéllyel - írja a portál.
Először csak a kisebb volumenű, néhány tételből álló rendelések kiszállításával próbálkoznak, de ezeket a rendeléstől számított 30-60 percen belül kézbesíteni szeretnék - mondta el Claire Lorains, a Tesco innovációért felelős igazgatója.
Ezek tipikusan olyan alapanyagok lehetnek, amik éppen hiányoznak a vevők háztartásából egy-egy étel elkészítéséhez, vagy lemaradtak a bevásárló listáról, és éppen ezért gyorsan kézhez szeretnék azt kapni.