A Tesco nagy-britanniai anyavállalata elindította azt a kísérleti projektet, amelyben számos olyan zöldséget és gyümölcsöt, amelyeknél megoldható a csomagolás nélküli árusítás, műanyagborítás nélkül kínálnak a vevőknek - tudósított a Guardian.
A szigetország legnagyobb áruházlánca egy hónapon át értékesít, egészen pontosan 45 élelmiszert ilyen módon. Vannak közöttük almafajták, hagymák, gombák, banánok, avokádók és paprikák.
A projekt azon környezetvédelmi program része, amelyet a múlt évben hirdetett meg az áruházlánc. Ennek egyik célja, hogy 2019-ben végleg szakítsanak a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagokkal, a másik része az, hogy 2025-ben már csak teljesen újrafeldolgozható dobozokat, zacskókat akarnak használni.
A nagy szupermarketláncok minden egyes évben 800 ezer tonna csomagolóanyag-szemetet produkálnak, miközben a fogyasztóik egyre inkább elvráják tőlük, hogy változtassanak ezen. Valamit javított a helyzeten, hogy megszüntették az ingyenes bevásárlózacskókat, ám tudományos kutatások szerint még mindig sok milliárd ilyen terméket értékesítenek az áruházláncok. A zacskók fizetőssé tétele nyomán Németország, Norvégia, Írország és Észak-Franciaország partjai mentén 30 százalékkal csökkent a tengerfenéken összegyűlt műanyag zacskók mennyisége.