A Tesco nagyobb üzletei és az Express formátumú egységek közötti árkülönbség 10,4 százalék volt novemberben. Ez magasabb volt, mint a Sainsbury's szupermarketek és helyi üzletei közötti 8,4 százalékos különbség ugyanebben az időszakban.
A különbség mindkét kiskereskedőnél hónapról hónapra nőtt. Októberben a Tesco és a Tesco Express közötti különbség 10 százalék volt, míg a Sainsbury's Local 7,6 százalékkal volt drágább, mint a Sainsbury's szupermarketek.
Mindezek az ESA Retail nagyszabású árkövetési felmérésből derültek ki, amely 1900 terméket vizsgált a Tescóban és 2100-at a Sainsbury's-ben.
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a kutatás a termékek alapárát rögzítette, és így nem vette figyelembe a promóciókat vagy a Tesco Clubcard-árakból származó megtakarításokat, amelyekről a kiskereskedő az év elején azt mondta, hogy az Express áruházaiban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.
A termékek szerinti bontásból kiderült, hogy a legnagyobb különbség az egészségügyi és szépségápolási szereknél volt a Tesco esetében, ez 14,1 százalékos differencia. Ezzel szemben a sörök, borok és szeszes italok esetében "csak" 8,8 százalék volt a különbség - olvasható a portálon.
A Sainsbury's-nál a legnagyobb különbség az élelmiszereknél volt: 10,4 százalék, az egészségügyi és szépségápolási termékcsaládok eközben csak 5,1 százalékkal voltak drágábbak a kisboltokban.
A lánc szóvivője a differenciát a magasabb működési költségekkel magyarázta.
"Miközben a fogyasztók egyik legfontosabb módszere, hogy "keveset és gyakran" vásárolnak a heti kiadásaik kezelése érdekében, választhatnak, hogy megfizetik-e a kényelem árát, vagy messzebbre utaznak" - mondta Antony Francis, az ESA Retail ügyfélszolgálati igazgatója.