Öt hónapos csúszással a Meta közösségi médiaalkalmazása útjára indult az Európai Unió országaiban is. A késlekedés az EU szigorú szabályainak tudható be, amelyek a személyes adatokat és a BigTech cégeket érintik.
Mark Zuckerberg, a Meta főnöke a Threads oldalán jelentette be a hírt, valamint üdvözölte az új felhasználókat Európa szerte. Hangsúlyozta, hogy jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, például nagyobb mértékű együttműködést az Instagrammal – írja a BBC.
A felhasználók most már össze is kapcsolhatják Instagram fiókjukat a Threads profiljukkal, de egy újításnak köszönhetően akár bejelentkezés nélkül is használhatják azt. Ezekre az intézkedésekre azért is volt szükség, mert a weboldal és a keresési funkció hiánya jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a felhasználók kezdeti érdeklődése alábbhagyjon.
Lelohadt a kezdeti nagy érdeklődés a Threads irányt
Alig három héttel az indulás után Mark Zuckerberg úgy nyilatkozott, hogy a kezdeti 100 millió felhasználóhoz képest már az eddigi létszám felét sem tudják elérni. Éppen ezért volt szükség a frissítésekre, bár ez még mindig nem oldotta meg a probléma oroszlánrészét. A kezdeményezések ellenére
az X-nek még mindig több felhasználója van, mint bármelyik Meta szolgáltatásnak.
Még augusztusban lépett hatályba az EU digitális szolgálatatásokról szóló törvénye, amely új szempontok szerint vizsgálja a nagy technológiai vállalatokat. Ezek a szabályok a felhasználók védelmét szolgálják, például a gyermekeknek szóló hirdetésekre vonatkozóan is.
Arról még nem derült ki információ, hogy az új frissítések meg fognak-e felelni ezeknek a főbb pontoknak. Azonban még októberben a Meta bejelentette, hogy behozza Európába az olyan előfizetéses szolgáltatásokat, amelyek eltávolítják a hirdetéseket az összes platformról, így kerülve meg az uniós aggályokat.
(Kiffer Anna)
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!