Névadó márkájának jelentős ráncfelvarrására készül a PepsiCo. Az újítások legfőbb eleme a kalóriaszegény kóla új édesítőszer-keverékének bevezetése, azonban hogy pontosan milyen anyagokról van szó, azt nem kívánják nagy dobra verni. A cég korábban az aszpartam nevű mesterséges cukorpótlót használta, ám ez az anyag érzékeny a hőre, könnyen elbomlik, s ezzel a ihatatlanná teszi a light kólát. A nyáron a PepsiCo nem kommentálta azokat a híreket, amelyek szerint új édesítőkkel próbálkozik. A cég a többi élelmiszer-ipari vállalathoz hasonlóan nem szívesen beszél az adalékanyagokról, ugyanis a fogyasztók egyre gyanakvóbbak ezekkel szemben.

A PepsiCo csak azt szeretné, ha az elkészült ital hosszabb ideig tartaná az ízét, ezért ennél többet nem fog elárulni az újításról, leszámítva persze, hogy a felhasznált anyagokat fel kell majd tüntetnie az üdítők címkéin. Bizonyos amerikai államokban a Diet Pepsi üdítőkön olvasható az aceszulfám-k édesítő szer felhasználásáról tudósító szöveg. Ez számos más üdítőben is előfordul más hasonló célú anyagokkal vegyítve, de ez nem mond el sokat az új keverékről.

Lehengerlő kampány lesz

Az új összetevőkkel előállított Pepsik már megjelentek az amerikai boltok polcain, de nem kapkodják el a váltást, hanem a készletek kifogyásával párhuzamosan, fokozatosan vezetik be a piacra az újdonságot - tudta meg a Washington Post a cég szóvívőjétől. A jövő év elején indul az új light Pepsi sztárokkal megtűzdelt reklámkampánya, amelynek szlogenje úgy szól majd, hogy Love Every Sip. (Mondjuk: Minden hörpintés egy élmény. Vagy: Imádom kortyolni. Vagy: Szerelmes leszek, ha szürcsölöm.)

Étkezési tanácsadók szerint az édesítő szerek keverése megszokott dolog az élet- és italgyártók körében. Egy új keverék nem változtatja meg az élelmiszerek és italok megszokott ízét. A PepsiCo reklámkampánya nem fog kitérni az adalékanyagokra, a cég annyit ismer el, hogy "nagyon kevés" aceszulfám-k-t ad hozzá receptjéhez. Ezzel javítják az "állagát minden korty" italnak. A Diet Pepsiben használt összetevők régióról régióra változnak.

Van miért pedálozni

A PepsiCónak minden oka megvan arra, hogy felfrissítse fő márkáját. A harmadik negyedévben két százalékkal esett termékeinek értékesítése Észak-Amerikában, ami az ilyen típusú italok piacának 1998 óta tartó zsugorodására vezethető vissza. A kalóriaszegény Pepsi hetedik a szénsavas üdítők rangsorában, piaci részesedése 4,9 százalék - derül ki a Beverage Digest adataiból. Ezzel szemben 2000-ben még 5,3 százalék volt a súlya.

Eközben a light Coca-Cola részesedése 8,7 százalékról 9,6 százalékra emelkedett. Az USA-ban Diet Coke néven kapható ital, amelyen csak aszpartim van 2010-ben előzte meg Pepsit a márkák sorrendjében. Ennek ellenére a light Pepsi a PepsiCo egyik legfontosabb bevételi forrása, évi ötmilliárd dollárt hoz a cég kasszájába.