A cég - amelynek ma már nincs köze a német BMW autóipari konglomerátum által birtokolt, Rolls-Royce márkanév-használati joggal luxusautókat gyártó vállalathoz - a Londoni Értéktőzsdén csütörtökön bejelentett tervek alapján 4600 munkahelyet szüntet meg 2020 közepéig.
A Rolls-Royce világszerte 55 ezer alkalmazottat foglalkoztat, közülük 26 ezret Nagy-Britanniában.
A cég elsősorban középvezetői és irodai állásokat szüntet meg, és az átszervezéstől már 2020 végéig 400 millió font (több mint 145 milliárd forint) megtakarítást remél.
Warren East, a Rolls-Royce vezérigazgatója a BBC rádiónak nyilatkozva csütörtökön elmondta, hogy a cég vezetési felépítése és kiszolgáló hálózata túl bonyolult, és a jelenleginél kevesebb vezetői szintre van szükség.
A Rolls-Royce 2016-os üzleti évéről 4,6 milliárd font (1670 milliárd forint) adózás előtti veszteséget jelentett - ez volt vállalat történetének legnagyobb éves vesztesége -, és bár tavaly 4,9 milliárd font nyereséget ért el, továbbra is komoly költségekkel járnak az elmúlt hónapokban felszínre került hajtóműproblémák.
A műszaki gondok a Boeing 787 Dreamliner utasszállító repülőgépekhez kifejlesztett Trent 1000 hajtóműmodellt érintik, amelyeknek egyes részegységeit idő előtti anyagfáradásos kopás miatt cserélni kell.
A műszaki probléma miatt több nagy nemzetközi légitársaság, köztük a japán All Nippon Airways, az Air New Zealand, valamint a brit Virgin Atlantic és a British Airways jelenleg számos vadonatúj Boeing 787-esét nem tudja használni, és repülőgépek bérlésére kényszerül a kiesett gépek pótlására.
A Rolls-Royce saját becslései szerint a probléma akár 500, már forgalomban lévő Trent 1000-es hajtóművet is érinthet.
Warren East nemrégiben a BBC rádiónak azt mondta, hogy a műszaki gondra már megvan a megoldás, de "néhány évig" eltarthat a szükséges módosítások végrehajtása a már használatban lévő hajtóműveken.
A Rolls-Royce a világ második legnagyobb repülőgéphajtómű-gyártója az amerikai General Electric után.
A kép forrása: Shutterstock.