A lengyel fogyasztóvédelmi hivatalhoz folyamatosan érkeznek a panaszok azzal kapcsolatban, hogy a Lidl üzletlánc váratlanul visszavonta "Ügyesen és olcsón" című akcióját. Az október végén indított reklámkampány keretében a vásárlók visszavihették a bolt saját márkás termékeit, ha azokkal elégedetlenek voltak, elég volt a számlát és az üres csomagolást bemutatni.
A német diszkontlánc azért állította le az akciót, mert néhányan ingyen ebédre használták fel a lehetőséget. Nagy bevásárlások után kosárnyi áru csomagolását vittek vissza azzal, hogy nem ízlett nekik, miközben a termékek nagy részét elfogyasztották.
A boltok kénytelenek voltak visszafizetni a pénzt, miközben nem mellesleg a reklamálók hosszú időre lefoglalták a pénztárakat, bosszantva a többi vásárlót.
Itt a vége
A Lidl november elején úgy döntött, azonnal visszavonja a hónap végéig meghirdetett akciót. A gond azonban az, hogy a cég ezzel vélhetően megszegte a reklámkampányok egyik szabályát. Eszerint ha egy ilyen akció meghirdetője menet közben változtatni akar a kampány feltételein, akkor arról a vevőket hét nappal korábban értesítenie kell. A Lidl akciójának szabályai között nem volt olyan pont, amely lehetővé tette volna annak azonnali befejezését.
Erre hivatkoznak azok, akik a folytatást követelő beadványaikkal megrohamozták a fogyasztóvédelmi hatóságot. A hivatal úgy döntött, hogy felkéri a Lidlt, magyarázza meg az akció bevezetésének és visszavonásának alapelveit és szabályait. Az így szerzett információk birtokában elemzik a helyzetet, miközben folyamatosan tájékoztatják a közvéleményt a dolgok állásáról.
Nagy bukta
Egyes szakértők úgy vélik, hogy a meghirdetett reklámkampány szabályait szó szerint kell érteni, tehát jogtalan volt az akció befejezése minden figyelmeztetés nélkül. Mások azzal érvelnek, hogy nem betű szerint kell értelmezni a kampánnyal kapcsolatos tájékoztatást - a cég saját érdekének védelme érdekében jogosan lépett fel trükkös vevőivel szemben.
Az egyik elemző a Gazeta Wyborczában azt fejtegette, hogy a váratlan körülmények miatt nagy pénzügyi veszteség fenyegette a kiskereskedőt, ezért lehetséges, hogy nem lesz következménye az akció szerencsétlen visszavonásának, hiába kifogásolja a vásárlók nagy része a Lidl lépését.