A Wizz Air 4,9 millió utast szállított az április-júniusi időszakban (pénzügyi évének első negyedévében), ami 20,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva - írja a társaság ma reggel közzétett negyedéves vezetői beszámolójára hivatkozva a Portfolio.hu.
Az utasforgalom emelkedésével párhuzamosan a bevételek is nőttek, bár kisebb mértékben: közel 13 százalékkal. A jegyeladásokból származó bevételek csak egyszámjegyű emelkedést mutattak: 6,7 százalékkal tett szert több bevételre a légitársaság a jegyeladásokból.
A kiegészítő szolgáltatások bevételei azonban felfelé húzták a növekedést: csaknem 24 százalékkal emelkedtek, ezzel már 38 százalékos súlyt képviseltek a teljes bevételben. Az utasok átlagban többet költöttek a kiegészítő szolgáltatásokra, viszont összességében az egy utaskilométerre jutó bevételek csökkentek.
Az első negyedévben különösen a karbantartási költségek növekedtek, több mint 40 százalékkal ugrottak meg év/év alapon. Viszont a működési költségek között viszonylag kis súlyt képviselnek (az üzemanyag a legjelentősebb költségtényező), így nem dobta meg jelentősen a költségeket. Ennek eredményeként a profit is megközelítőleg a bevételeknek megfelelő mértékben növekedett: az IFRS szerinti nettó eredmény 12,5 százalékkal, 32,9 százalékra nőtt.