A General Motors nettó nyeresége majdnem 14 százalékkal, 865 millió dollárra esett az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, ami csak annak tükrében jó hír, hogy az elemzők 40 százalékos hanyatlást is elképzelhetőnek tartottak. A vártnál kisebb zuhanás részben annak köszönhető, hogy az Opel "csupán" 175 millió dollár veszteséget hozott össze az év első három hónapjában szemben a 2012. január-márciusi 294 milliós mínusszal. Észak-Amerikában szintén majdnem 14 százalékkal, 1,4 milliárd dollárra mérséklődött az autógyártó profitja. A cég árbevétele 2,3 százalékkal, 36,9 millió dollárra zsugorodott, annak ellenére, hogy 3,6 százalékkal több - 2,3 millió - autót adott el, mint tavaly ilyenkor.
A GM minden súlyos problémája ellenére összességében jobban teljesít, mint amit a befektetők várnak tőle - vélik a Barclays bank elemzői. Ugyanakkor a cégvezetés arra figyelmezteti a piacot, hogy az első negyedévben nagyobb költségcsökkentéseket értek el Európában, mint amekkorákra az év további részében számítanak. A jó hír az, hogy az Opel két új modellje, a Mokka kis hobbi-terepjáró és az Adam ferde hátú kisautó jól teljesít. Az előbbiből százezret rendeltek a vásárlók hét hónap alatt. Európában jellemzően raktárakból rendelik új járgányukat az autósok, míg az USA-ban a kereskedő készletéről viszik el a verdát.
Az Opel 2014 végén bezárja legrégebbi európai üzemét Bochumban, ami 3000 ember elbocsátásával jár. Európában igen nehéz áttolni a közvéleményen, és ezért a politikusokon egy gyár bezárását. Ezért a GM azt ígérte, hogy 2016-ig 5,2 milliárd dollárt költ új Opel-modellek kifejlesztésére. Az autógyártó 2015-re akarja nyereségessé tenni az Opelt, ha ez sikerül, az azt jelenti majd, hogy az európai leányvállalat vesztesége 15 egymást követő éven át nyelte el az anyavállalat pénzét.