Az elmúlt hónapban 5,6, az év első felében 6,6 százalékkal zsugorodott az új autók értékesítése az Európai Unióban az egy évvel korábbihoz képest. Így 6,2 millió autót kelt el január és június között. A nagy piacok közül csak a brit növekedett, tíz százalékkal, míg az olaszországi és a franciaországi eladások több mint tizedükkel csökkentek. A tavaly még az európai visszaesésnek ellenálló német vásárlók megtörtek: nyolc százalékkal vettek kevesebb autót, mint 2012 első felében.
A legnagyobb hanyatlást nem meglepően Ciprus szenvedte el 42 százalékos mínusszal, de valamiért a hollandok is kerülték a szalonokat, amelyek 36 százalékkal kevesebb autót adtak el. A régióban a lengyel piac stagnál, a román több mint negyedével, a cseh 14 százalékkal zsugorodott. Az ötmillió lakosú Szlovákiában 6,6 százalékkal, 32 ezerre, Magyarországon 2,2 százalékkal, 27 ezerre esett az értékesítés.
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen ezen a szerény szinten már a piac negyedét birtokolja. A VW márka, az Audi és a Skoda kevesebb autót adott el, mint tavaly, a Seat javított számain, de még is százezerrel elmarad a fél év alatt 240 ezer autót értékesítő cseh márkától. A Peugeot-Citroen már csak 700 ezres eladást produkált fél év alatt szemben a tavalyi több mint 800 ezerrel. A GM-hez tartozó Chevrolet vevőinek száma közel harmadával zsugorodott. A Daimler két százalékkal növelte eladásait, a Suzuki értékesítése 11 százalékkal, 72 ezer alá esett.