Az Uber Freight teherfuvar-közvetítő szolgáltatását az Egyesült Államok után Európában elsőként Hollandiában indította el, Németország pedig a második európai piaca.
Az Uber számításai szerint a 450 milliárd eurós európai közúti árufuvarozási piacnak egyötödét teszi ki a német. A teherautók futásteljesítményüknek átlagosan 21 százalékát teszik meg üresen.
Az Egyesült Államokban az Uber árufuvarozási közvetítői díjakból legutóbb 125 millió dolláros negyedéves bevételre tett szert. Az amerikai teherfuvarozó piac alapjaiban különbözik az európaitól. Miközben az európai piacot nagy teherautó flottákat üzemeltető szállítmányozó cégek és 5-10 teherautóval dolgozó családi vállalkozások uralják, az Egyesült Államokban a saját vagy bérelt teherautóikat vezető kisvállalkozók vannak többségben.
Az Uber Freight már létező fuvarmegosztó szolgáltatásokkal veszi fel a versenyt a német piacon.
A 2016-ban alapított és jelenleg mintegy 270 millió eurós piaci tőkeértékre becsült Sennder berlini startup vállalat például nemrégiben 60 millió eurós tőkeemelésben részesült pénzügyi befektetőktől európai szolgáltatásainak kiterjesztéséhez.
A szintén Berlinben működő brit Zencargo és FreightHub fuvarmegosztó cégek is nagyobb befektetésekben részesültek nemrégiben szolgáltatásaik finanszírozásához.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!