A Wizz Air november 1-jétől hatályos, 3 éves, 2 milliárd forint értékű szerződést kötött a Malév Ground Handling földi kiszolgálóval, amely az utas- és poggyászfelvétel, szállítás mellett takarítja és jégteleníti is a gépeket - tette hozzá a vezérigazgató. Hozzátette: két hónapon belül várható döntés a moszkvai és az isztambuli járat jogáról. A társaság nem követi a volt Malév stratégiáját, nem a budapesti átszállást tekinti stratégiai céljának, hanem ponttól-pontig repül. Minden ilyen járatnál feltétel, hogy tele legyenek a 180 üléses gépek.
A vezérigazgató ezzel magyarázta azt, hogy cégüknél egy alkalmazottra évi 8 ezer utas jut, míg a hagyományos légitársaságoknál 1-2 ezer utas. A gépek levegőben töltött ideje napi 13 óra a Wizz Airnél, szemben az átlagos 8-9 órával. Az egy ülésre jutó költség pedig mindössze egyharmada a hagyományos társaságénak. Ennek ellenére az idén eddig 9 járatot törölt a cég - tette hozzá a vezérigazgató.
A Wizz Air tavaly 11 millió utast szállított, az idén pedig 12 milliót. Jelenleg 16 bázisról, 29 ország 80 desztinációjába 252 útvonalon repül a cég 39 gépe, a flottát jövő nyárig további 6 darab A 320-as géppel bővítik. A márciusban zárult üzleti évét 250 milliárd forint forgalom mellett 16,7 milliárdos profittal zárta a cég.