A Sanghajtól 120 kilométerre fekvő város 320 ezer négyzetméteres, 1500 embernek munkát adó üzeme a dán játékcég harmadik legnagyobb gyára lesz a világon. A tervek szerint a 2017-re elkészülő létesítményben formaöntés, dekoráció és csomagolás is zajlik majd. Az egység mindenek előtt az ázsiai - így a kínai mellett a dél-koreai vagy a japán - piacok ellátását szolgálja, ennek segítésére Sanghajban egy elosztó központot is létrehoznak.
A játékóriás számára Ázsia hatalmas piacot jelent és hosszú távon is stratégiai fontosságú. A Lego eladásai tavaly a 100 milliárd jüant (3,6 ezer milliárd forint) is meghaladták Kínában, ez egy év alatt 50 százalékos növekedés. A trend folytatódására a jövőben is számítani lehet, ennek egyik oka a korábban mindössze egy gyermek vállalását engedélyező "egykepolitika" kormány által nemrég bejelentett lazítása. Másrészről a kínai lakosság rendelkezésre álló jövedelme, ezzel együtt pedig a középosztály aránya is töretlenül nő: a McKinsey nemzetközi tanácsadó cég szerint az évtized végére a 400 milliót is meghaladja majd a középosztályhoz sorolhatók lélekszáma.