A San Franciscó-i székhelyű Uber igazgatótanácsa vasárnap döntött arról, hogy a 48 éves, iráni származású üzletembert választja ki vezérigazgatónak és bízza rá, hogy vezesse ki a közel egy éve tartó válságból a vállalatot, állítsa helyre a befektetőkkel megromlott kapcsolatokat, építse újjá a hangulatot az alkalmazottak körében és hét év veszteséges tevékenység után tegye végre nyereségessé a céget.
Ebben pedig nagy tapasztalata van az új vezérigazgatónak. Az 1996-ban alapított Expedia, amelynek székhelye más nagy internetes vállalkozásoktól eltérően nem a kaliforniai Szilícium-völgyben, hanem a Washington állambeli Bellevue városban található, Khosrowshahi vezetése alatt vált egy másik iparág, az óriási verseny és állandó változások által jellemezhető online utazási irodák első számú vállalatává - számolt be az MTI.
Khosrowshahi olyan vetélytársakat ütött ki az Uber vezetői posztjáért vívott küzdelemben, mint Jeff Immelt a General Electric elnöke vagy éppen Meg Whitman, a Hewlett Packard vezérigazgatója. Sem az Uber, sem az Expedia nem kommentálta a Reuters értesülését.
Khosrowshahi gyerekként, 1978-ban érkezett a szüleivel Iránból az Egyesült Államokba. A Brown egyetemen szerzett mérnöki diplomát, de pályáját már az Allen and Co. befektetési banknál kezdte el. Az Expediánál 2005 óta dolgozik vezérigazgatóként, 2015-ben már az ország legjobban kereső vezérigazgatója volt. Az Expedia 2012 óta több mint megduplázta éves bevételét, amely tavaly közel 8,8 milliárd dollárt tett ki, míg a nyeresége 281,1 millió dollár volt.
Travis Kalanick, az Uber társalapítója, addigi vezérigazgatója június végén hajolt meg a nagybefektetők nyomása alatt és mondott le. Az agresszív és könyörtelen startup hírében álló Uber és vezetője előzőleg válságot válságra, és botrányt botrányra halmozott, több olyan ügy szivárgott ki, amelyek megkérdőjelezték a 40 éves Kalanick vezetői képességeit és a vállalat jövőjét.
Az Uber mintegy 70 ország 520 városában nyújt internetes fuvarmegosztó szolgáltatást, de még mindig nem nyereséges a tevékenysége. Az idei első negyedévben 708 millió dolláros, tavaly pedig 2,8 milliárd dolláros veszteséget termelt a vállalat. Bár az Uber értékét 68 milliárd dollárra becsülik tőkevonzási képessége alapján, egyes ágazati szakértők túlzottnak tartják ezt az értéket, és a veszteségek alapján félő, hogy a végén lufinak bizonyul és kipukkan a vállalkozás.