Az új főnök az igazgatósággal együtt dolgozva igyekszik majd kitalálni a világ második legnépszerűbb keresőjét üzemeltető vállalat új stratégiáját, amelytől több látogatót és hirdetőt remélnek a cég portáljára. A lehetőségek között egyes részlegek leépítése, például a kínai Alibaba e-kereskedelmi site-ban birtokolt 40 százalékos Yahoo-részesedés eladása is szerepel. Ez a pakk az amerikai vállalat szerint 14 milliárd dollárt ér.

Az elemzők egy része arra hívja fel a figyelmet, hogy Thompson ugyan tapasztalt vezető, de inkább a pénzügyi rendszerekben járatos, mint a Yahoo fő profiljában, a tartalomszolgáltatásban. Van olyan szakértő, aki rossz jelnek tartja az új vezérigazgató kinevezését, mert szerinte az lenne a legjobb mindenkinek, ha a Yahoot szőröstül-bőröstül felvásárolná a Microsoft. A keresőcég az elmúlt negyedévekben a várakozásoktól elmaradó eredményekről számolt be.