A Toyota Motor Corp. két hónapon belül második óriási visszahívási akcióját jelentette be szerdán. Ázsia legnagyobb autógyártója 2,77 millió, 2000 és 2011 között készült járművét rendeli a szervizekbe a kormányoszlop, illetve a vízpumpa hibája miatt - írta a Bloomberg. Az előbbit a kormányzás közben jelentkező kopogásról, recsegésről ismerheti fel a vezető, illetve rossz esetben nehezebbé válhat a kormánykerék tekerése. A vízpumpa egyszerűen felmondhatja a szolgálatot. A kormányoszlop javítása egyórás munka, a vízpumpa cseréje másfél órát vesz igénybe, de az autók egy részén mindkét hibát orvosolni kell. A Toyota nem közölte, mennyibe kerül az akció, azt viszont jelezte, hogy nem tud olyan balesetről, amelyet az említett problémák okoztak volna. A múlt hónapban 7,43 millió autót hívott vissza a cég az elektromos ablakemelőik hibája miatt.

A szervizakció azért különösen kellemetlen a Toyotának, mert a 14 érintett típus között van a hibrid meghajtású Pirius, a márka egyik jelképe, illetve legnagyobb számban értékesített Toyota, a Corolla. A japán cég 2009-ben és 2010-ben több mint tízmillió autót hívott vissza különböző hibák miatt - amelyek egyike, a gázpedál beragadása valószínűleg halálos baleseteket is okozott -, ami lerombolta a márka autóinak kifogástalan minőségéről szőtt mítoszt. A cégvezetés - amely megesküdött arra, hogy kiköszörülik a Toyota imázsán esett csorbát - az októberi akció idején azzal védekezett, hogy az érintett autók még a korábbi vezetőség regnálása idején készültek.