A manufaktúra még a sörgyártás elkezdése előtt levédte az Igazi csíki sör védjegyet az OHIM-nál, ezzel valamennyi európai uniós országban jogot formált a márkanév kizárólagos használatára. A Heineken óvása nyomán a védjegyhivatal megállapította, hogy az Igazi Csíki Sör szóvédjegyként sem megjelenésében, sem kiejtésében, sem tartalmilag nem téveszthető össze a Premium Ciuc megnevezéssel, a keresetet elutasította és a Heinekent a költségek megtérítésére kötelezte - részletezte a székelyföldi sörfőzde tulajdonosa.
A székelyföldi kis sörfőzde ellen bírósági úton is fellépett a Csíkszeredában is sörgyárat működtető holland multinacionális cég, azt állítva, hogy a Csíki Sör elnevezés megtévesztően hasonlít az általa gyártott Premium Ciuc sörmárkához, amelyet a székelyek "csíki sörként" emlegetnek.
A Hargita megyei törvényszék első fokon helyt adott a Heineken keresetének, és megtiltotta az "Igazi Csíki Sör" gyártójának a termék forgalmazását. Lénárd András az MTI-vel közölte: az európai védjegyhivatal szakmai ítéletére alapozva a Csíki Sör fellebbezni fog a bírósági döntés ellen.
Felidézte: korábban a Heineken egy azonnali hatályú, úgynevezett törvényszéki elnöki rendeletet próbált kieszközölni még az érdemi pereskedés előtt, hogy bezárassa az Igazi Csíki Sört gyártó csíkszentsimoni gyárat, de azt a keresetet márciusban a suceavai táblabíróság jogerősen elutasította.
Arra a kérdésre, hogy vajon miért zavar egy multit egy kis székely manufaktúra konkurenciája, Lénárd András azt mondta: félnek, hogy az emberek megkóstolják, és rájönnek, hogy hatalmas a különbség az ipari sör és a kézműves sörök között.
"A Heineken termelése nagyságrendileg ezerszerese a miénknek: nekik ötvenezer alkalmazottjuk van világszerte, nekünk ötven, és a csíkszeredai gyárukban egy nap alatt annyi sört tudnak gyártani, mint mi egy év alatt. Mi egy bolha szeme vagyunk az elefánton, de megvan a lehetőség a növekedésre, és ez az, amitől félnek" - érzékeltette a székely manufaktúra és a multi közötti nagyságrendi különbséget Lénárd András.