A legnagyobb londoni és párizsi repülőtér után Európa harmadik legforgalmasabb légi kikötőjében, a frankfurti repülőtéren immáron második nagyja okoz káoszt a földi kiszolgáló személyzet munkabeszüntetése - jelentette a Bloomberg. A létesítmény tulajdonosa, Fraport AG megpróbálja elérni, hogy a sztrájk idején is közlekedjen a járatok fele, ám a mára tervezett 1300 indulásból 280-at máris törölni kellett - ismerte el a cég. Tegnap a délután három után induló járatok 70 százalékát törölték, így 172 gép maradt a földön.

A 200 érintett dolgozóból 90-et képviselő GfF szakszervezet felhívásához csatlakozó alkalmazottak reggel nyolc és tíz óra között nem vették fel a munkát. A Fraport közleménye szerint az utasok légitársaságaiktól tudhatják meg, hogy gépük felszáll-e Frankfurtból vagy sem. A Lufthansa 290 belső járatából 125-öt nem tudott elindítani, az utasok visszakérhetik jegyük árát, vagy átválthatják azt a Deutsche Bahn valamelyik járatára.

Abcúg kiszervezés

A GdF müncheni és berlini szervezete meg tudott állapodni a helyi repülőterekkel a bérekről. A szakszervezet jelezte, hogy elfogadja a munkaadóval folytatott jogvitájában közvető mediátor javaslatát, amely szerint két lépcsőben növelnék a 200 és 1600 eurós havi béreket. A Fraport azonban azt tervezi, hogy kiszervezi a földi kiszolgálást, ami továbbra is csípi az érdekvédők szemét.

A GdF ragaszkodik ahhoz, hogy minden érintett munkavállaló egy cégbe kerüljön egységes munkaszerződéssel. Ha szükséges további sztrájkokat tartanak a hét végén, majd több lépcsőben tovább folytatják az akciókat, amíg el nem érik a céljukat. A kétnapos káosz csak a kezdet volt - fogalmazott az egyik GdF-vezető.