Erről a több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet számolt be szerdán Szöulban.
A két dél-koreai cégnek úgy sikerült elérnie ezt a piaci részesedést, hogy közben csökkentek az oroszországi eladásai éves összevetésben. A Hyundai értékesítése 7 százalékkal 15,1 ezerre, a Kiáé 32 százalékkal 14,1 ezerre mérséklődött.
Az AEB még kedden számolt be arról, hogy novemberben összesen 131 572 személygépkocsit és kishaszonjárművet értékesítettek Oroszországban. Ez 42,7 százalékos csökkenés tavaly novemberhez képest. Októberben 38,5 százalékkal, szeptemberben 28,6 százalékkal zsugorodtak az eladások. Az első tizenegy hónapban az eladások száma 34,5 százalékkal 1,454 millióra esett. Az AEB várakozása szerint idén összesen 1,55 millió új személygépkocsit és kishaszongépjárművet értékesítenek Oroszországban, 36 százalékkal kevesebbet a múlt évinél.