A Ford hétfői bejelentésével a Honda, a Toyota és a Nissan korábbi hasonló döntéséhez csatlakozott. Az Egyesült Államokban eddig már 12 autógyár 19,2 millió járművét kellett visszahívni 23,4 millió vezető- és utas oldali légzsák javítására. A Ford összesen 1,5 millió Mustang, Ford GT és Ranger pick-up modellt hívott vissza az inflátorok cseréjére.
Kelli Felker, a Ford szóvivője arról nem adott tájékoztatást, hogy a Ford más modelljei is Takata légzsákfelfújóval vannak-e felszerelve, közölte viszont, hogy minden olyan modellt visszahívtak, amit a Takata által problémásnak jelzett inflátorokkal szereltek fel.
A Takata ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyületet használ légzsákfelfújó berendezéseiben. Az erősen higroszkópos (nedvszívó) ammónium-nitrát robbanási karakterisztikái idővel változnak és a vegyületet tartalmazó patron szétfeszítésével sérüléseket okozhat. A Takata ezért az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.
A Takata Corp. - amely Magyaroszágon is termel - ebben a hónapban tette közzé első fél éves mérlegbeszámolóját, ami a visszahívási költségek miatt 5,6 milliárd jen (45,8 millió dollár) veszteséget mutatott. Éves nyereség előrejelzését pedig 75 százalékkal csökkentette.