Az olasz és a japán autógyártó tavaly májusban kezdett tárgyalni az együttműködésről, a világpiacra szánt új sportkocsik gyártása 2015-ben kezdődhet meg. Az egykori "Duetto" utódának szánt Alfa, illetve az új MX-5 különféle motorral készül majd és a dizájn tekintetében is mindkét ikonikus járműnél meg akarják őrizni a brand sajátosságait − hangsúlyozta a közlemény. A Mazda számára az együttműködés előnye az, hogy kihasználhatja hirosimai üzeme kapacitásait − kommentálták a megállapodást a sajtóban −, a FIAT pedig a legújabb japán technológia segítségével modernizálhatja egyik nagy klasszikusát.
Az Alfa Romeo megújítása fontos része a FIAT-vezér, Sergio Marchionne stratégiájának, amely szerint az olaszoknak a luxusautók piacán is erősíteniük kell (tavaly az ebben a szegmensben erős autógyártók érték el a legjobb eredményeket szerte a világon). A tervek szerint 2016-ig kilenc új Alfát dobnak piacra − ezek többsége Olaszországban készül majd −, a brandet pedig globálisan ismertté kívánják tenni.