A vártnál kevésbé rosszul alakultak a nyugati-európai eladások, ezért az előrejelzésnél jobb eredményekről számolhatott be a holland Heineken NV, a világ harmadik legnagyobb sörgyártója. Az ügynevezett organikus bevétel - amely figyelmen kívül hagyja a cégfelvásárlások és -eladások hatását - három százalékkal bővült a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A Bloombernek nyilatkozó elemzők 1,5 százalékos lemorzsolódásra számítottak.
A konszolidált sörértékesítés július és szeptember között 1,7 százalékkal csökkent Nyugat-Európában, ami megint csak jobb a szakértők négyszázalékos hanyatlást előre vetítő jóslatánál. A Heineken az árbevételének felét hozó piacon küszködik a fogyasztói bizalom gyengülésével. Ugyanakkor Oroszországban magához tért a sörpiac a tavalyi visszaesés után, amit a folyékony kenyér értékesítésére kivetett adó 200 százalékos emelése okozott.
A vörös csillaggal díszített Heineken márka eladásai négy százalékkal bővültek az elmúlt negyedévben. A cégvezetés korábban jelezte, hogy javítani akarja vállalat nevét viselő sör mennyiségi eladásait és presztízsét az európai piacon. Ennek érdekében növelték a vállalat legfontosabb márkáit támogató marketingre fordított kiadásokat.