A hatóságok azután döntöttek a gépek üzemeltetésének újbóli engedélyezése mellett, hogy az amerikai gyártó kijavította a 787-esek többször meghibásodó akkumulátorait és üzemanyag-vezetékeit, míg a két üzemeltető japán légitársaság további biztonsági intézkedéseket hozott a típussal kapcsolatban.
A Japánba eddig leszállított 50 darab 787-esből 17-et üzemeltető All Nippon Airways (ANA) és a hét géppel rendelkező Japan Airlines (JAL) a pénteki döntés ellenére csak a javítások elvégzését és tesztelését követően, júniusban tervezi ismét használatba venni a típust.
Az ANA és a JAL 787-eseivel az év elején több váratlan esemény történt. Két esetben az akkumulátorok túlmelegedése okozott elektromos tüzet, másik két alkalommal pedig üzemanyag-szivárgást észleltek a típusnál. A gépeket január 16-án vonták ki a forgalomból, amikor az ANA egyik gépe kényszerleszállást hajtott végre Japánban egy akkumulátortűz miatt.
A Boeing elismerte, hogy a hibák pontos okát nem sikerült megtalálni, de azt ígérte, hogy a kidolgozott javítások minden lehetséges problémát orvosolnak. A japán és az amerikai légi közlekedési hatóságok ennek ellenére folytatják a hibák okának kivizsgálását.
Sajtóhírek szerint a 787-eseket először az Ethiopian Airlines fogja újraindítani szombaton.