A cég még augusztusban írt körlevelet a dolgozóknak, hogy október 25-ig mindenkinek be kell mutatnia az oltási igazolását - írja a Simple Flying.
A vállalatnak 67 ezer alkalmazottja van, 90 százalékuk pedig már megkapta az oltását.
Mindössze 10 ember döntött úgy, hogy ez a kötelezettség túl sok neki és inkább felmond
- mondta a cég vezére Scott Kirby hozzátéve, hogy vélhetően az októberi határidőig ez a szám magasabb lesz, de így is elhanyagolható létszámról beszélhetünk a cég méretéhez képest.
Szerinte az oltás a legjobb módja a világjárvány felszámolásának és nemzetközi légi közlekedés újraindításának. Ezzel szemben Kirby nem gondolja, hogy az amerikai belföldi utazásokhoz kötelezővé kellene tenni az oltást az utasok számára.
Mit tesznek mások?
Gyakorlatilag ahány cég annyi szokás alakult ki a járvány kezelésével kapcsolatban. Egy másik nagy, amerikai légicég, a Delta például nem tette kötelezővé a vakcinát, de 200 dolláros felárat számítanak fel az oltatlan dolgozók egészségbiztosítása után.
Más légitársaságok, mint az Alaska Airlines és a Horizon csak az új alkalmazottak számára írják elő a vakcina felvételét.
Az Air Canada viszont az United Airlines útját járja, október 30-ig minden alkalmazottnak rendelkeznie kell oltással.
A Wizz Air szeptember elején jelentette be, hogy december 1-től a légitársaság gépein a fedélzeti személyzetnek kötelező lesz az oltás, de kivételes esetekben rendszeres PCR- és antigénteszteket is elfogadnak.
A Lufthansa nehéz helyzetben van, mert miközben kötelezővé tenné az oltást a személyzet részére, a német törvények akadályozzák ebben. A Lufthansa egyik szóvivője szerint beoltott személyzet nélkül a nemzetközi járatok üzemeltetése a jövőben nem lesz elképzelhető, mivel az államok egyre növekvő számban kérnek oltási igazolást a pilótáktól és a légiutas-kísérőktől is. A Lufthansa-csoporthoz tartozó Swissnél már kötelező az oltás - írja a Turizmus.com.