A vád szerint jelentős visszaéléseket találtak a budapesti metró 2003 és 2008 közötti ügyeiben, amiben nagy felelőssége volt Terence Stuart Watsonnak, az Alstom Transport UK & Ireland ügyvezető igazgatójának. A Reutersnek nem sikerült elérni sem a megvádolt Watsont, sem az Alstomot.

Korábban a The Times alapján az Index.hu beszámolt arról, hogy az Alstom nagy-britanniai érdekeltsége egyike volt azon "sejteknek", amelyeket a cégcsoport korrupt kifizetésekre használt külföldi piaci szerződések elnyerése végett.

A dokumentumok alapján az SFO összesen 81 millió font (27 milliárd forint) értékű olyan kifizetéseket azonosított, amelyeket nagy-britanniai székhelyű Alstom-cégek folyósítottak külföldi illetékeseknek 2004 és 2010 között, szerződések fejében. A cég az állítólagos kenőpénzeket tanácsadói álmegállapodásokkal leplezte; e megállapodásokat az Alstom energia- és közlekedési részlegeinek vezető értékesítési tisztviselői hozták tető alá.

A budapesti metrókocsikra (a 2-es és a 4-es vonalra) 2005-ben írták ki a tendert. Nyolc cég versenyzett, közöttük az Alstomból és az akkor még működő Ganz Transelektróból álló Metropolisz Konzorcium. A társulás végül meg is nyerte a pályázatot, annak ellenére, hogy a Ganz később gyártási szerep nélkül elsüllyedt - emlékeztet az Index.hu.

A metrókocsi-szerződést 2006 májusában írták alá. Később rengeteg probléma volt a szerződéssel, még az is felmerült, hogy felbontják azokat, az Alstom ugyanis késett a típusengedéllyel, a metrókocsikat nem tudták a felújított 2-es vonalon elindítani.