Ismét csökkent a brit Tesco áruházlánc bevétele hazai piacán, igazolva a cégvezetés januári profit figyelmeztetését. A világ 14 országában 6000 boltot üzemeltető vállalat közleménye szerint a májusi 26-át megelőző 13 hétben - a cég üzleti évének első negyedében - a fogyasztói bizalom hanyatlása miatt éves összehasonlításban csak 2,2 százalékkal emelkedett legalább egy éve nyitva tartó egységei bevétele. Ebben benne van a benzinkutak értékesítése is.

A hazai üzletekben - az üzemanyag-eladásokat, az áfát és a fogyasztási adót leszámítva - 1,5 százalékkal csökkentek az értékesítések - ez nem jobb érezhetően a 2011-es 1,6 százalékos éves visszaesésnél.. A vállalat versenytársai, a Sainsbury és az Asda jobb eredményeket értek el, amit részben az magyaráz, hogy a kevesebb tartós fogyasztási cikket kínálnak. Ezek vásárlását ugyanis könnyebben elhalasztják a vásárlók, mint például az élelmiszerekét.

Köszi királynő

A cégvezetés azzal magyarázza a bizonyítványát, hogy a kiskereskedelmi piacon nagyon erős a verseny, az ellenfelek folyamatos kuponozással, kedvezményekkel csábítják boltjaikba a vevőket. Jó hír hogy az Erzsébet királynő megkoronázásának 60. évfordulója tiszteletére rendezett ünnepségek - hosszú hét vége - előtti héten a karácsonyi szezont leszámítva a története legerősebb heti forgalmát könyvelhette el a Tesco. Ez meg fog látszani a második üzleti negyedév számain.

Phil Clarke, az áruházlánc vezérigazgatója - aki árurakodóként kezdte a Tescónál - áprilisban új terjeszkedési tervekről számolt be, amelyekkel fel akarják támasztani a vállalat nagy-britanniai értékesítését. Egymilliárd fontot (1,23 milliárd euró) költenek a szupermarketek, az online vásárlás és a termékkínálat javítására. Határidőket azonban nem adott, meg a nagy célok teljesítésére.