Az amerikai év végi költések három különböző nemzetközi cég, a Deloitte, a Mastercard és a Bain szerint is 7-9 százalékkal lehetnek magasabbak annál, amit a megelőző szezonban tapasztalhattak a kereskedők.
A Walmart vezetője mindezen túl arra is számít, hogy a koronavírus-járvány hatására az emberek hajlamosabbak lesznek előre gondolkodni a karácsonnyal kapcsolatosan is. Vannak azonban olyan faktorok, amelyek a költekezési kedv ellen szólnak, és nemcsak az amerikaiakat, hanem mindenkit érinthetnek a világon - írja az infostart.hu.
Gyárbezárások, mikrochiphiány és zsúfolt kikötők: nincs iparág, melyeket ne érintett volna ezek valamelyike a CNBC cikke szerint, az előrejelzések szerint pedig az ünnepekig is eltart majd a krízis.
Azok a családok ihatják majd meg mindennek a levét, amelyek nem gondolkodnak eléggé előre. A gyártás és a szállítás is tovább tart idén, mint bármikor máskor. A GAP amerikai ruhamárka arra számít, még 2022-ben is lesz gondja a fentiek miatt.
A munkaerőhiány is problémákat okozhat: a már meglevő árukat a cégek igyekeznek mihamarabb eljuttatni raktáraikba, hogy útra kelhessenek a vásárlókhoz, ez azonban nem mindig egyszerű. Az Egyesült Államokban hiába van egymillióval több nyitott állás, mint ahány munkanélküli, sokan nem tudnak visszajutni a munka világába, mert például gyermekeik elhelyezése jelent számukra nehézséget. Hasonló gondokkal a világ más tájain is szembesülhetünk.
Ami az akciókat illeti: nem érdemes olyan nagy leértékelésekre számítani, mint amilyenek a korábbi években voltak. A kereskedőknek kevesebb okuk van kiszórni a készletet, hiszen raktáraik messze nincsenek tele a logisztikai problémákból kifolyóan.
Olyasmit kínálnak majd akcióban, amiből sok van, ez pedig könnyen lehet, hogy nem olyan termék lesz, ami a kívánságlistánk elején található. A Deloitte szerint hamarabb kezdődnek és hamarabb be is fejeződnek majd az akciók, a Black Friday pedig sokkal kevésbé lesz fontos, mint a megelőző években volt - olvasható a lap cikkében.