Hírek szerint a Peugeot inkább az amerikai General Motorsszal (GM) való együttműködés szorosabbra fűzésére összpontosít. Norbert Reithofer, a BMW főnöke nemrég úgy nyilatkozott, a német konszernnek saját fejlesztéseinek köszönhetően immár nincs szüksége rá, hogy a költségek csökkentése miatt együttműködjön a francia gyárral. Utalt rá, hogy a cég új háromhengeres motort fejleszt, amelyet majd a Mini márkába is beszerelnek. Jelenleg a BMW által fejlesztett, a Peugeot nagy-britanniai gyárában készülő motorok kerülnek a Minikbe.
A BMW és a Peugeot együttműködése a motorgyártás területén 2002-re nyúlik vissza. A német és a francia konszern hibrid hajtáslánc fejlesztéséről is megállapodott, de ez együttműködés 2012 elején megszűnt, azután, hogy a GM résztulajdonos lett a PSA Peugeot-Citroenben.
A BMW az idei első fél évben 1,1 millió autót értékesített, 6,8 százalékkal többet, mint 2012 első felében. A PSA eladásai 2012-ben 17 százalékkal csökkentek, és a vállalat 5 milliárd euró veszteséggel zárta az évet. Idén az első fél évben a szigorú takarékossági intézkedések eredményeként az egy évvel korábbi felére csökkent a francia konszern nettó vesztesége.
A PSA-t különösen súlyosan érinti az európai autópiac válsága. Az európai autóeladások tavaly 8,2 százalékkal zsugorodtak, és az 1995-ös szintre estek vissza. Az idén várhatóan további 5 százalékkal esnek az eladások, és főleg az Európai Unió déli tagországaiban csökken a kereslet. Ez súlyosan érinti a Peugeot-Citroent, amely erősen függ az olasz és a spanyol piactól.