Az új autók értékesítése immáron az ötödik egymást követő hónapban bővült januárban az Európai Unióban - jelentette az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Az autósok 5,5 százalékkal vettek több új autót, mint 2013 első hónapjában, ám a 935,6 ezres értékesítés így is a második leggyengébb évkezdés az adatgyűjtés kezdte, 2003 óta.
A német, a brit és a spanyol piac több mint hét százalékkal nőtt, az olasz 3,2 százalékkal bővült, míg a francia lényegében stagnált. A tízmilliós Csehországban 13 százalékkal, 13,6 ezerre mentek fel az eladások, míg Magyarországon 19,7 százalékkal, 4,4 ezerre bővült a piac. Az ötmillió lakosú Szlovákiában eközben 5,5 ezer új autó kelt el, ami majdnem negyedével több a tavalynál.
A Volkswagen piaci részesedése átlépte a 25 százalékos határt. A Peugeot-Citroen évek óta tartó hanyatlás után növelni tudta eladásait, a Renault-hoz tartozó román Dacia ismét leverte összes versenytársát közel 40 százalékos bővülésével. Az Opel 7,6 százalékos mínuszt könyvelt el. A Fiat Alfa Romeo márkájának eladásai ötödével zsugorodtak. Magára talált viszont a Suzuki, amely majdnem 35 százalékkal növelte eladásait.