Sir Stelios Haji-Ioannou, az EasyJet alapítója úgy gondolja, hogy le lehet nyomi az árversenyben az európai áruházláncpiac két nagy diszkontcégét, a Lidlt és az Aldit. Ennek jegyében elindítja easyFoodstore névre keresztelt vállalkozása első, kísérleti boltját a cég londoni főhadiszállásának földszintjén - jelentette be az üzletember a Guardian tudósítása szerint. Haji-Ioannou a nemrégiben kialakult élelmiszerbankok sikerét látva jutott arra a következtetésre, hogy van még egy piaci rés a két nagy német áruházlánc árai alatt, amit ki lehet használni.
Az élelmiszerbankok hálózata egy jótékonysági szervezet, amely cégektől, magánszemélyektől és az áruházláncok eladatlan készleteiből összeszedett élelmiszer-adományokat oszt szét pénzzavarba került embereknek. A rendszert aktivisták működtetik. Az easyFoodstore a tervek szerint nem márkás csomagolt és konzerv élelmiszerekre koncentrálna, amelyeket alkalmai áron kínálna. Az értékesített termékkor korlátozott lenne, de ennél többet egyelőre nem árult el az új bolthálózatról az alapító.
Roham jövőre
A terjeszkedést azonban már tervezi: az újabb áruházakat jövőre nyitnák meg, kihasználva, hogy az alacsony ingatlanáraknak köszönhetően olcsón lehet kereskedelmi célú ingatlanokhoz jutni. Az üzletember úgy véli, hogy hosszabb távon nem csupán a vevőknek tudnak elfogadható árú termékeket kínálni, hanem a vállalkozás szép profitot hozhat a rá fordított befektetés után.
A brit élelmiszerpiac az elmúlt időszakban szélsőségesen megosztottnak bizonyult: a legdrágább áruházláncoknak, így a Waitrose-nak ment jól, valamint a legolcsóbbaknak, a Lidlnek és az Aldinak. Haji-Ioannou az EasyJet jelentős tulajdonosa maradt, de az elmúlt időszakban az új Airbus-flotta beszerzése miatt nézeteltérése támadt a menedzsmenttel. Azzal fenyegette a vezetőséget, hogy pert indít, ha a repülőgép-vásárlás elviszi a cég profitját. Az üzletember a fapados cégek egész családját tervezi, akar easyHotel, easyOffice és easyGym hálózatot is.