A tömeges járattörlések miatt naponta több tucat panaszt kap a belga fogyasztóvédelmi hatóság - írja a Euronews nyomán a hvg.hu. Arra gyanakszanak, hogy a koronavírus-járvány miatt megszorult légitársaságok azzal próbálnak bevételhez jutni, hogy olyan járatokra adnak el jegyeket, amelyeket eleve nem is terveznek elindítani.
Két dolgot világosan kell látni. Egyrészt nagyon alacsonyak az árak, aztán törlik a járatot. A másik, hogy ha próbáljuk átfoglalni, már 50-100-szoros árakat látunk. Vagyis ezzel a stratégiával próbálnak pénzt szerezni a cégek" - fogalmazott Jean-Philippe Ducart fogyasztóvédő.
A híroldal több légitársaságot is megkérdezett a jelenségről.
Mindenképpen visszafizetjük a törölt jegyek árát, vagyis a pénz nem sokáig marad a számlánkon - válaszolt a járattörléseket egyébként elismerő TUI, a világ legnagyobb charter-légitársasága részéről Piet Demeyere szóvivő.
A Brussels Airlines közleményben tudatta, hogy egyes járatokat az alacsony kihasználtság miatt valóban nem indítanak el. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a jegyek azonos áron átfoglalhatóak.