A lengyelországi Tychyben található FIAT autógyár elkezdte folyamatosan csökkenteni termelését az üzem autóinak oroszlánrészét megvásárló nyugat-európai piac visszaesése miatt. Az olasz konszern március végéig 1450 lengyel alkalmazottját bocsátotta el, ottani dolgozóinak közel harmadát. Az előírásoknak megfelelően a csoportos elbocsátást elszenvedők tisztességes végkielégítést, 9-18 hónapi fizetésüket kapták meg. Április eleje óta a három műszakról két műszakos gyártásra álltak át, de már április végén visszavettek 150 elbocsátottat, egyelőre meghatározott idejű szerződéssel. Ez kedvező számukra, mert így nem kell visszafizetniük a végkielégítést. A döntést a gyár vezetése a megrendelések váratlan növekedésével indokolta, az azonban folytatódik, így bevezették a szombati munkát is.
A Fiat Auto Poland szóvivője, Bogus³aw Cieslar a Gazeta Wyborczának megerősítette, hogy jelenleg az üzem szerelőszalagjait naponta - szombaton is - 1100 gépkocsi hagyja el.

A vállalat szakszervezetei hetek óta mondják, hogy túlzott mértékű volt a korábbi leépítés, s ezt megerősítik a jelenlegi visszavételek is. Cieslar nem ért egyet velük, szerinte kénytelenek voltak végrehajtani a szerkezetátalakítást, hogy megőrizzék versenyképességüket, de rugalmasan alkalmazkodnak a piac igényeihez.

Janusz Piechocinski miniszterelnök-helyettes a hírt úgy értékelte, mint újabb jelét a második félévre várt fellendülés kezdetének. Az AutomotiveSuppliers.pl adatai azonban nem támasztják alá ezt az optimizmust: a lengyel autóipar exportjának értéke tavaly 17,6 milliárd euró volt, idén prognózisuk szerint csak 15,6-16 milliárd lesz.