Miközben a hazai piacon csökkenek eladásaik, külföldön egyre sikeresebbek a lengyel autógyárak termékei. Az idei év első felében 4,5 százalékkal estek vissza a lengyelországi autóeladások, külföldön viszont 19 százalékkal haladták meg a tavalyit, és értékük 5,11 milliárd euró fölé emelkedett. A lengyelországi gyárak termelésének közel 90 százalékát exportálják.

A lengyel autóipar vezető cége a darabszámot tekintve a Fiat Auto Poland, amely a sziléziai Tychiben található. Az üzem szerelőszalagjait az első félévben 268 ezernél is több személyautó hagyta el. A brazíliai üzem után ez a világ legnagyobb Fiat-gyára, s Európában a legnagyobb. Mióta 1992-ben megindította a termelést, máig 6,2 millió autót gyártott. Sok éve őrzi a legnépszerűbb modellje címét a Fiat Panda, amit a világnak már 76 országába exportáltak, és tegnap készült el belőle a kétmilliomodik darab, egy Cross-változat. A lengyelek bánatára a Panda gyártását az olaszok hazaviszik, "vigaszdíjul" azonban májusban megkezdhették az új Lancia Ypsilon sorozatgyártását.

A második helyen áll a General Motors Manufacturing Poland, amely két Opel Astra modellt állít elő, az első félévben több mint 98 ezret. A gliwicei üzem - mint azt Andrzej Korpak vezérigazgató a Rzeczpospolita című lapnak elmondta - idén a korábban vártnál jóval több, 182 ezer autót gyártanak, vagyis 15-20 százalékkal többet a tavalyinál. Ugyanilyen arányú növekedést tervez a Volkswagen, amelynek poznani üzemét az első félévben 88 ezer gépkocsi hagyta el. Legnépszerűbb modelljük a Caddy, amelynek megújult változatát csak itt gyártják.

Az AutomotiveSuppliers.pl prognózisa szerint ebben az évben több mint 900 ezer autó készül Lengyelországban, ami 4,1-4,9 százalékkal több a tavalyinál.