A cég adózás utáni nyeresége 3,4 milliárd euróra emelkedett a tavalyi első negyedévi 517 millió euróról, amikor a pandémia első hulláma miatt visszaesett a kereslet és több gyárában fel kellett függeszteni a termelést.
A működési nyereség 900 millió eurótól 4,8 milliárd euróra ugrott az idei első negyedévben a költségcsökkentések és az eladások növekedésének a hatására.
A Volkswagen Csoport bevétele 13 százalékkal, 62,3 milliárd euróra emelkedett a március végével záródott három hónapan. Az értékesített járművek száma 20 százalékkal, 2,4 millióra nőtt.
A céget - más ágazati vállatokhoz hasonlóan - komolyan sújtja a globális chiphiány. Arno Antlitz, pénzügyi igazgató szerint a félvezetők hiánya a folyó negyedévben az eddigieknél nagyobb termeléskiesést okozhat az ágazatban. Herbert Diess vezérigazgató azt mondta csütörtökön, hogy a chiphiány miatt mintegy 100 ezer autóval kevesebb készült az első negyedévben.
A VW márka esetében a nyereség a duplájára, 900 millió euróra emelkedett. Az Audinál a működési nyereség 1,4 milliárd euró volt, miután egy évvel korábban a nullszaldót alig haladta meg. A Porsche nyeresége több mint a kétszeresével nőtt, meghaladta az 1,2 milliárd eurót. A VW spanyol márkája, a Seat, valamint a MAN teherautó-gyártó továbbra is veszteségesen termelt az idei első negyedévben.
A VW Csoport az elektromos autókból 133 ezer 300-at adott el, dupláját az egy évvel korábbinak.