A noyb nevű adatvédelmi jogvédő szervezet GDPR, vagyis nemzetközi adatkezelési panaszt nyújtott be a Wizz Air ellen. A szervezet szerint "az egyik utas megváltoztatta a rendszerben a vezetéknevét. Annak ellenére, hogy a helyesbítéshez a GDPR szerint joga lenne, a légitársaság 35 eurót, nagyjából 12 ezer forintot kért tőle a javításért" - írja a Telex.
Az osztrák nő miután megváltoztatta vezetéknevét és emailcímét, frissíteni akarta adatait a társaságnál is, ezt azonban magától nem tudta, így "helyesbítési kérelmet" nyújtott be a Wizz Air adatvédelmi hivatalához.
Három hónapig nem kapott választ, ezután újra a társasághoz fordult, ekkor azonban azt mondták, online csak akkor változtathat vezetéknevet, ha házasság miatt teszi, minden más esetben a Wizz Air emeltdíjas ügyfélszolgálati telefonszámát kell felhívnia.
A társaság megváltoztatta a nő vezetéknevét, az emailcímét azonban nem. "A törvény szerint az adatok frissítésének ingyenesnek kell lennie, így az olcsó légitársaságok nem tehetik a rejtett díjak egyikévé a GDPR betartását" - mondta az esetről a noyb adatvédelmi ügyvédje.
Az ügy miatt panaszt nyújtottak be, a bírság akár 97 millió eurós is lehet.