A MUISZ kifejezetten csalódottan és értetlenül állt a fapados nemrégiben kiadott közleménye előtt, és egyeztetést kezdeményezett a légitársasággal a partnerség rendezésének érdekében - közölte a szakmai szövetség.
A Wizz Air ugyanis néhány napja kiadott közleményében azzal vádolta az utazási irodákat, hogy nem adnak át légitársasági információkat a náluk repülőjegyet vásárló utasok részére. A légi társaság szerint nem tud kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik a foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, mivel az irodák saját hitelesítő adataikat használják a jegyek lefoglalására, és a légitársaságtól kapott értesítéseket ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról.
A MUISZ szerint azonban az utazási irodák jogszabályi kötelezettsége a teljes körű tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy nem adnak át információt az utazóknak.Az elmúlt évtizedekben történt számtalan vis maior helyzetben jelentős tapasztalatot szereztek a komplex (repülőjegyet is tartalmazó) utazási csomagokkal kapcsolatban.
A Wizzair most, a szövetségnek küldött válaszában elismerte, hogy a kiadott sajtóközlemény nem volt megfelelő, valamint az utazási irodáktól elnézést kért, hogy a közleményben általánosítottak, valamint hivatalosan is bocsánatot kértek - írta a portál. Levelük alapján kifejezetten csak az online repülőjegy-foglaló oldalakra vonatkozott a korábbi megállapításuk.