A cégvezetés az április-júniusi negyedévben komolyabb visszaeséssel számol, ami a cég történetében példátlan mértékű - derül ki a fapados légitársaság vezérigazgatója, Váradi József által szignált, keddi belső levélből.
Eszerint a vezérigazgató abban bízik, hogy júliustól ismét teljes kihasználtsággal fog működik a cég. Kereskedelmi osztályunk jelenleg dolgozik az új, csökkentett ütemterven a következő negyedévre - áll a levélben, amely szerint ugyanakkor néhány, a koronavírussal erősen érintett piacon a válság hosszabb ideig is eltarthat - számolt be a portál.
A cég vezető tisztségviselőinek számát 46-ról 38-ra vágták vissza. Azonnali hatállyal felmondták a hallgatói és gyakornoki szerződéseket, felfüggesztik a pilóták és egyéb szakemberek toborzását, a bérkompenzációt törlik és fizetés nélküli szabadságot kínálnak állományban maradó alkalmazottjaiknak.
A komoly pénzügyi szigorítások lesznek: a beszállítókkal kötött szerződéseket újratárgyalják, a fizetési határidőt pedig megpróbálják kitolni. A működési és beruházási kiadásokat csak külön felülvizsgálat után hagyják jóvá. Napirenden van az is, hogy a repülőgép-beszerzésekkel kapcsolatos kifizetéseket átütemezik.
Erős likviditási pozíciónk van ahhoz, hogy strukturális nyertesként lábaljunk ki a krízisből. A 2001. szeptember 11-i terrortámadás és a SARS-vírusjárvány tapasztalatai szerint féléves krízisidőszakkal kell számolnunk - értékelte a helyzetet a fapados vezére.
A beszállítók felé való tartozások kifizetésének halasztása válságjelként értékelhető. A Wizzair szerződéseiben jelenleg is 60-120 napos fizetési határidők szerepelnek, ennek növelése a beszállítókra nézve is komoly hatással lehet - értékelte a helyzetet a Magyar Hangnak egy ágazati szakértő. Egyik fő partnerük ráadásul a súlyos nehézségekkel küzdő ferihegyi földi kiszolgáló cég, az állami tulajdonú Malév Ground Handling Zrt.