A YouTube jelentős bevételeket köszönhet az oldalon megjelenő reklámoknak. Amennyiben ezeket blokkolják a felhasználók különböző alkalmazások és bővítmények segítségével, azzal jelentős károkat okoznak a vállalatnak és a tartalomgyártóknak egyaránt, hiszen mindkét félnek elsősorban a reklámokból van bevétele.
Ne blokkoljanak, fizessenek!
A videómegosztó már korábban arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy „A YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók”, közben arra ösztönzik a nézőket, hogy inkább a YouTube Premiumra fizessenek elő a reklámmentes élményért.
A YouTube elsőkörben azzal próbálkozott, hogy a reklámblokkolókat használók a videós tartalom helyett mindössze egy üzentet láttak, amelyben két lehetőséget kaptak a felhasználók:
- engedélyezik a reklámokat és tovább használhatják ingyenesen a platformot,
- előfizetnek a reklámmentes prémium szolgáltatásra.
Most tovább folytatódik a küzdelem
A videómegosztó platform egy új szigorítást tesztel, amely szerint a felhasználók három videót nézhetnek meg a reklámblokkolóval, aztán letiltják a fiókját – derül ki a Redditen közzétett képernyőfelvételről, amelyet a gHacks szúrt ki.
Ők kaszálnak milliárdokat a TikTokon, de kegyetlen nagyot bukhatnak
A népszerű videómegosztó platformot üzemeltető cég és a tartalomgyártók is temérdek pénzt keresnek a reklámokból. A Napi.hu összegyűjtötte azokat a tiktokkereket, akik a legnépszerűbbek és ezáltal a legtöbbet viszik haza.Nemrég kötelező reklámot jelentettek be
Hosszabb reklámokkal találkozhatunk a YouTube-on a jövőben, ha a televízión nézzük a tartalmakat – jelentette be a vállalat a YouTube Brandcast eseményen.
- A nézők két egymást követő 15 másodperces hirdetés helyett egyetlen 30 másodperces reklámot fognak látni.
- Nem az összes tartalomnál állnak át erre a módszerre, mindössze a videók legjobb öt százalékát kívánja megcélozni a platform.
A videómegosztó platform azt is bejelentette, hogy elkezdi tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, amikor a néző megállítja a videót egy telefonhoz csatlakoztatott tévén. Ezt a YouTube „szüneteltető élménynek” nevezte el.
A „felugró reklámnak” az előnye, hogy el lehet utasítani egy kattintással.
Az AdWeek várakozásai szerint valahogy így fog kinézni:
A YouTube a változások bevezetésének pontos idejét egyelőre nem közölte, a reklámblokkolót használók kitiltására pedig egyelőre nem reagált.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!