A Zalando elsősorban a magasabb árfekvésű márkákra és sportruházatra összpontosított, közben pedig olyan nagyhalakkal is versenyez, mint a Shein.

A bruttó árumennyiség – az összes eladott áru összértékének kulcsfontosságú bevételi mutatója – 2,8 százalékkal, 3,8 milliárd euróra emelkedett éves szinten a második negyedévben, míg a bevétel 3,4 százalékkal nőtt. Ezt az eredményt a sportkategória kétszámjegyű százalékos növekedésének köszönhetik – mondta Sandra Dembeck pénzügyi igazgató a Reuters szerint. 

A csoport arra számít, hogy a teljes növekedés 2024 második felében tovább gyorsul.

A részvények 2 százalékkal 22,43 euróra emelkedtek, miután korábban akár 7 százalékos emelkedés után. 

A Zalando a negyedévben sportkampányokat indított Európa nagyvárosaiban olyan futballsztárokkal, mint Robert Lewandowski és David Alaba, hogy kihasználják az olyan eseményeket, mint az UEFA Euro 2024 labdarúgó-torna és a nyári olimpiai játékok.

Az elmúlt negyedévekben a Zalando olyan sportmárkákat is bevezetett, mint a Lululemon, a Hoka és az On Running. Idén a bruttó árumennyiség és a bevételek 0-5 százalékos növekedésére számít, a kamat- és adófizetés előtti korrigált eredmény pedig 380-450 millió euró között lesz.

A negyedéves korrigált EBIT 18,5 százalékkal 171,6 millió euróra nőtt éves szinten, ami 3 százalékkal felülmúlta a várakozásokat – jegyezték meg az elemzők, miközben az aktív ügyfelek száma 2022 óta először nőtt negyedéves szinten 49,8 millióra.