Gyerek edzőcipő, női és férfi tornacipő – ezek a termékek a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, de a táskákra, különösen a hátizsákokra is nagy a kereslet – válaszolta a Napi.hu kérdésére a Zalando. Az elmúlt időszakban pedig egyre nagyobb az érdeklődés a téli ruházatok iránt is.
Összességében kijelenthető, hogy a magyarok igencsak árérzékenyek, a megfizethetőség elsődleges választási szempont a Zalando tapasztalatai szerint.
A divatipari platform idén májusban jelent meg Magyarországon, és úgy érzik, eddig pozitív visszajelzéseket kaptak a vásárlóktól. A Napi.hu magyarországi üzleti eredményeiket firtató kérdésére azonban közölték, az egy-egy országot érintő pénzügyi teljesítményüket nem hozzák nyilvánosságra.
A napokban tették azonban közzé a harmadik negyedéves eredményeiket, amelyből kiderül, növekedett ugyan a vállalat bevétele a vizsgált időszakban, de csak kismértékben, éves összevetésben 2,9 százalékkal, 2,35 milliárd euróra. A bruttó árumennyiség (GMV) 7,1 százalékkal nőtt, 3,28 milliárd euróra, a korrigált kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) pedig 13,5 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 9,8 millió eurós eredményről.
A júniusban közzétett egész éves prognózisukat – miszerint a GMV 14,8-15,3 milliárd euró, a bevétel 10,4-10,7 milliárd euró, az EBIT pedig 180-260 millió euró között lehet majd – nem módosították, de jelezték, az eredmények valószínűleg a várakozásaik alsó sávjában lehetnek majd az Európa-szerte jellemző infláció és megélhetési válság közepette.
Az mindenesetre jó hír a divatipari cég számára, hogy az aktív vásárlóinak száma éves viszonyításban 8 százalékkal nőtt, meghaladta az 50 milliót, a Plus néven futó hűségprogramjuk tagjainak száma pedig közel háromszorosára ugrott.